8. deň – adventný kalendár prírodnej kozmetiky

advent giveaway, handmade, natural cosmetics

8. deň – adventný kalendár prírodnej kozmetiky

Máme tu 8. deň prírodného adventného kalendára a zároveň posledný so slovenskou kozmetickou značkou Modrou púpavou. Všetci, čo ste predchádzajúce dva články nečítali, tak si môžete nižšie prečítať krátky rozhovor a tí z vás, čo to už boli prechádzajúce dva dni šup ho na súťažnú otázku. Hlavne nezabúdajte, že súťaž prebieha 3 adventné okienka a na to, aby ste sa zapojili do súťaže musíte zodpovedať všetky 3 otázky správne. Preto, ak ste neodpovedali na predchádzajúce dve otázky, teraz je ten správny čas to napraviť a zapojiť sa.

Kto to je?

Modrá púpava je značka prírodnej kozmetiky, ktorú založili súrodenci Elena a Peter. Dnes fungujú ako rodinná firma v Banskej Bystrici už 6. rok. Vyrábajú pleťové oleje, prírodné krémy so zaujímavými účinnými zložkami (vlastné rastlinné extrakty, slimačí sekrét, astaxantín), bylinkové kúry a balzamy, aromabalzamy, dezodoranty a ďalšie prírodné výrobky.

Identitu Modrej púpavy vymedzuje hnutie Slow Beauty, ktorého hlavnými princípmi sú príroda, udržateľnosť a wellness. Filozofia tejto „nenáhlivej krásy“ učí používať kozmetiku vedomím spôsobom: zamýšľať sa nad jej zložením, spôsobom výroby aj dopadom na okolitý svet. Vyzdvihuje prirodzenosť, sebaakceptáciu, je teda aj o vnútornej harmónii, či pohode. Vonkajšie výsledky sú potom prirodzenejšie a trvalejšie 🙂

Rozhovor:

Existuje mnoho oblastí lokálnych produktov. Prečo práve prírodná kozmetika, čím vás chytila za srdce?

Vlastne to ani nebol nejaký vedomý výber. Nejako nás – aj s bratom – život k tomu nasmeroval. Najprv sme predávali „slimačie“ krémy, ktoré sme dovážali zo zahraničia – vybrali sme si ich kvôli ich účinnosti a unikátnosti. Čoraz viac sme sa zaoberali zložením kozmetiky a začali nám niektoré zložky prekážať. Brat sa sústredil na vývoj nášho vlastného – čisto prírodného – „slimačieho“ krému bez diskutabilných zložiek. Ja som zase „objavila“ kozmetický potenciál kvalitných rastlinných olejov a neskôr aj nekomerčných bylinkových extraktov, ktoré – ak sú urobené poriadne – sú naozaj zázračné (kedysi v minulosti sme to vedeli, len sme potom na to v tejto pretechnizovanej dobe nejako pozabudli).

Oboch nás skúšanie rôznych foriem a kombinácií účinných prírodných látok dlhodobo baví a baví nás aj hľadanie informácií, teórií a výskumných zistení v knihách či odborných článkoch. Neviem si predstaviť, že by som robila niečo iné, v tomto som sa naozaj našla.

Bolo náročné dostať sa až do tejto podoby, tj. fungujúcej značky? Koľko rokov vám to trvalo?

Kedy sa dá značka považovať za fungujúcu? 🙂 My sa postupne vypracúvame už 6. rok a stále je kam ísť. Rozvíjame sa takým tempom, aké sa nám dá zvládnuť bez úverov a pôžičiek (obaja s bratom máme rodiny, deti, tak aby sme ich existenčne neohrozili), teda na čo si Púpava dokáže zarobiť sama.

No a náročné je to primerane, asi ako každá práca, ktorú človek robí poctivo. Momentálne to vnímam tak, že náročnejšie a stresujúcejšie je skôr ustáť rozmach značky, ako rozbehnúť ju v jej začiatkoch. A o 5-10 rokov to možno zase budem vidieť inak

Keď už sme pri tej výrobe. Koľko trvá taký proces uvedenia nového produktu na trh? Je to pre vás technicky náročné?

Je to veľmi individuálne – závisí od druhu výrobku a často aj od šťastia. Zahŕňa to naštudovanie, skúšanie rôznych verzií, testovanie účinkov a stability, vychytávanie múch, dolaďovanie vôní… Keď sme s výrobkom spokojní, ide sa schvaľovať. To už je viac-menej rutina: posielame vzorky na špecializované pracoviská kvôli požadovaným testom, a ak je všetko v poriadku, znalec vypracuje tzv. hodnotenie bezpečnosti kozmetického výrobku, bez ktorého nie je predaj žiadnej kozmetiky legálny.

Na Slovensku ale aj v Česku je stále mnoho predajcov, ktorí nemajú svoj predaj kozmetiky zlegalizovaný. Aký je váš názor na túto skutočnosť?

Ja to neodsudzujem, veď aj my sme začínali kuchynčinou 🙂 Nech si každý robí podľa svojho uváženia – nakoniec, aj tak rozhodne zákazník, komu/čomu dá svoju dôveru a najmä, čo sa mu osvedčí. Pre samotného výrobcu má tiež „čierna“ výroba kozmetiky svoje úskalia. Ja osobne by som sa rozhodne nemenila s nikým, kto vyrába kozmetiku neoficiálne

Keďže aj vy sami ste sa rozhodli pre legálnu cestu, prečo  je podľa vás lepšie nakupovať od niekoho, kto sa tomu venuje oficiálne?

To je na diskusiu 🙂 Ak niekomu ide najmä o nízku cenu a má „svojho čierneho výrobcu“, ktorému verí, nemusí to považovať za lepšiu možnosť, najmä ak si neuvedomuje určité riziká vyplývajúce z neprofesionality a neznalosti. Oficiálni výrobcovia kozmetiky sú už z princípu drahší v porovnaní s tými neoficiálnymi – kvôli vyšším nákladom, ktoré majú na hygienickú prevádzku, všetky povinné testy, či odvody štátu (a nie sú to zanedbateľné čiastky).

Z hľadiska zákazníka je oficiálna prevádzka a výroba určite znakom dôveryhodnosti, aj keď v konečnom dôsledku závisí kvalita a bezpečnosť výrobkov vždy od konkrétneho človeka/ firmy (aj oficiálny výrobca, žiaľ, môže používať nekvalitné suroviny, syntetické vône, farbivá…, či ignorovať prípustné limity určitých zložiek). Ale, predsa len, ak je to pre niekoho oficiálna práca, nielen domáca „bokovka“, určite má väčšiu zodpovednosť za to, čo predáva. Nedodržiavaním hygienických štandardov a noriem by riskoval minimálne stratu oprávnenia vyrábať. Oficiálny výrobca má tiež – už len, preto čím všetkým si musí prejsť pri schvaľovacích procesoch – lepšie vedomosti o zdravotnej bezpečnosti kozmetických výrobkov. A v neposlednom rade, oficiálny výrobca prispieva (na rozdiel od „čiernych“ predajcov) aj k normálnemu fungovaniu našej domácej ekonomiky.

K záveru už len posledná otázka. Aké sú vaše plány do budúcna? Prezraďte, nech vieme čo nové vás čaká. 🙂

Chystáme sa (s pomocou profesionálnej grafičky) doladiť vizuálnu identitu našej značky (Púpava si to už zaslúži, bude to jej darček v Vianociam 😉 A samozrejme, nové, originálne výrobky sú v procese + ďalšie v našich hlavách, len sa nám musia trochu uvoľniť ruky, aby sme ich dotiahli do konečnej podoby. Začiatok roka 2019 bude teda pre našich zákazníkov a fanúšikov, ale aj pre nás samých, plný prekvapení 🙂

Nahliadni aj na ich facebook alebo instagram

metóda čistenia pleti olejom

Ďakujem za rozhovor zakladateľke Modrej púpavy Eni (RNDr. Elena Krátka), a pomaly sa presuňme aj k tomu, čo vás najviac láka k spomínanej súťaži, ktorú sme si pre vás dnes pripravili. Bude tentokrát 1. výnimočný, keďže bude trvať presne 3 adventné dni. Preto som si pre vás pripravila trochu zložitejší proces. Každý deň jedna otázka, výhercom bude ten koho vyžrebujem a bude mať všetky 3 odpovede správne 🙂 Dnes tu máme poslednú otázku, ktorú musíte zodpovedať, takže buďte pozorní.

Neváhajte zapojte sa, lebo to naozaj stojí za to. Súťažíte totižto o set na čistenie pleti olejom. Počuli ste už o tejto technike? Čistenie pleti olejom je vhodné pre každý typ pleti – suchú, normálnu, citlivú, podráždenú, akneóznu, zmiešanú aj mastnú. Paradoxne je olej špeciálne vhodný práve pri mastnejšej pleti, lebo nespúšťa „začarovaný kruh“ násilného odmasťovania a následnej nadmernej tvorby mazu.

Posledná otázka, ktorú je potrebnú zodpovedať, ak chcete byť zaradení do žrebovania o tento set…

V poslednej otázke som zvedavá, či viete približne koľko oleja je potrebné naniesť na tvár, pre vyčistenie pleti touto technikou? Správnu odpoveď nájdete opäť na stránke Modrej púpavy. Nezabudnite pripísať svoj mail aby som vás mohla kontaktovať. 🙂

S výsledkom budete oboznámený 9.12. a nájdete ho tu na konci príspevku.

SÚŤAŽ UKONČENÁ!

Výherca: Jana K. – Gratulujem!

metóda čistenia pleti olejom

metóda čistenia pleti olejom

metóda čistenia pleti olejom

26 komentárov

  1. Dada

    9. decembra 2018 at 10:17

    malé množstvo oleja (cca. pol lyžičky)

  2. Eva Páleníková

    8. decembra 2018 at 22:53

    Stačí malé množstvo oleja 😊 cca pol lyžičky 😉

  3. Iveta Ondáková

    8. decembra 2018 at 22:44

    pol lyžičky oleja

  4. Katarína Ondrušova

    8. decembra 2018 at 22:40

    Len malé množstvo, cca pol lyžičky

  5. Karin

    8. decembra 2018 at 22:31

    Malé množstvo oleja – asi pol lyžičky

  6. Ivana

    8. decembra 2018 at 22:30

    približne pol lyžičky oleja

  7. Jana Gajdošova

    8. decembra 2018 at 21:00

    Je potrebne naniest male množstvo oleja cca pol lyžičky oleja.

  8. Denisa Štefancová

    8. decembra 2018 at 19:59

    Malé množstvo – cca. pol lyžičky

  9. Zuzana

    8. decembra 2018 at 19:43

    Malé množstvo,cca pol lyžičky oleja.

  10. Milan

    8. decembra 2018 at 17:31

    menej ako pol lyžičky

  11. Ingrid Štefanová

    8. decembra 2018 at 17:29

    pár kvapiek, menej ako 1/2 kávovej lyžičky

  12. Andrea

    8. decembra 2018 at 15:11

    malé množstvo cca. pol lyžičky oleja 🙂

  13. Michaela

    8. decembra 2018 at 12:43

    malé množstvo (pol lyžičky)

  14. Marika

    8. decembra 2018 at 12:38

    Málo, ako pol lyžičky.

  15. Dominika

    8. decembra 2018 at 11:39

    len malé množstvo, cca pol lyžičky

  16. Martin K.

    8. decembra 2018 at 11:24

    Stačí malé množstvo približne pol lyžičky

  17. Diana L.

    8. decembra 2018 at 10:10

    Potrebné je naniesť malé množstvo, približne pol lyžičky 🙂 o tejto forme čistenia pleti som ešte nepočula, ale vyskúšam ju, hlavne nakolko mám mastný typ pleti

  18. Renka

    8. decembra 2018 at 10:04

    malé množstvo (cca. pol lyžičky)
    V prípade potreby postup zopakovať.

  19. Katka

    8. decembra 2018 at 9:36

    Malinko, cca pol lyzicky oleja

  20. Kateřina Kajtmanová

    8. decembra 2018 at 9:20

    Přibližně půl lžičky oleje

  21. Erika

    8. decembra 2018 at 9:00

    Malé množstvo,cca pol lyžičky oleja.

  22. Jana

    8. decembra 2018 at 8:01

    Malé množstvo, cca. pol lyžičky oleja.

  23. Dominika

    8. decembra 2018 at 8:00

    malé množstvo (cca. pol lyžičky) oleja 🙂

  24. Karin

    8. decembra 2018 at 7:58

    Male mnozstvo cca pol lyzicky

  25. Petra

    8. decembra 2018 at 7:10

    malé množstvo, približne pol lyžičky

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.