Včerajším dňom sme sa prehupli do druhej polovice adventnu a pokračujeme 13. dňom prírodného adventného kalendára opäť so slovenskou prírodnou značkou JudaJakoba. Všetci, čo ste predchádzajúci článok nečítali, tak si môžete nižšie prečítať krátky rozhovor a tí z vás, čo to už boli včera šup ho na súťažnú otázku. Hlavne nezabúdajte, že súťaž prebieha 2 adventné okienka a na to, aby ste sa zapojili do súťaže musíte zodpovedať obe otázky správne. Preto, ak ste tu nový nezabudnite ani na včerajší deň.
Kto to je?
JudaJakoba je prírodná kozmetika vyznávajúca najmä tradičné výrobné procesy, ktorej základným produktom a kľúčovou ingredienciou sú olejové bylinné maceráty. Jedná sa o malú rodinnú firma, ktorá sa po rokoch aktivity v oblasti vedy a techniky rozhodla pre produkciu kozmetiky výhradne z prírodných surovín (pure nature). Vznikla ako prirodzené prepojenie ich vzťahu k prírode a zároveň vzdelania, ktoré ich inšpirovalo k tvorbe kozmetiky v maximálnej možnej miere rešpektujúcej prírodno a človeka. Ja som ich dnes pre vás vyspovedala v menšom rozhovore, tak ich poďme spoznať trochu viac.
Rozhovor:
Existuje mnoho oblastí lokálnych produktov. Prečo práve prírodná kozmetika, čím vás chytila za srdce?
Obaja s manželom sme vyštudovaní biochemici/biotechnológovia. A, aj keď naše špecializácie smerovali do iných oblastí, k téme kozmetiky sme mali relatívne blízko. Takže, keď nastal čas voľby, volili sme túto oblasť.
Bolo náročné dostať sa až do tejto podoby, tj. fungujúcej značky? Koľko rokov vám to trvalo?
Značka JudaJakoba existuje viac ako 4 roky. Za tento čas sme sa mnohému naučili, mnohé pochopili, bolo to obdobie nevyhnutného vývinu, formovania, ale aj hľadania sa. Momentálne sme sa ocitli na akejsi pomyselej križovatke, pretože sme pochopili, že JudaJakoba tak, ako bola počiatočne vnímaná, nás už plne nevyjadruje. Rozhodli sme sa našu kozmetiku posunúť trochu iným smerom. A tak sa zrodila myšlienka luxusnej prírodnej kozmetiky GAIA, ktorá v sebe spája zdravé princípy JudaJakoby s novými modernými trendami. Čo nevidieť uvedieme do predaja prvé výrobky tejto línie.
Keď už sme pri tej výrobe. Koľko trvá taký proces uvedenia nového produktu na trh? Je to pre vás technicky náročné?
My sme typy, ktorým aj na pohľad jednoduchý výrobok trvá dlho. Ja mám tendenciu produkt stále dolaďovať, zlepšovať, „šperkovať“, zatiaľ čo manžel medituje nad tým, čo sa tam „dnu“ v produkte deje a všetko spochybňuje. Niekedy je to naozaj nekonečný príbeh. Poučili sme sa však, že je naozaj lepšie dať príprave nového výrobku dostatočný priestor, lebo keď už je raz niečo v ponuke, meniť sa to nedá.
Na Slovensku ale aj v Česku je stále mnoho predajcov, ktorí nemajú svoj predaj kozmetiky zlegalizovaný. Aký je váš názor na túto skutočnosť?
Pravdepodobne asi ako väčšina kolegov kozmetikárov zastávam názor, že neoficiálni, či polooficiálni výrobcovia nemajú na predajnej scéne čo robiť. Ak to niekoho baví, vždy si môže doma pre seba, svoju rodinu, či kamarátov niečo pripraviť. Spočiatku som sa nad týmto faktom dosť pozastavovala, nedokázala som pochopiť ich myslenie a konanie. Časom som prišla na to, že sa iba chopili príležitosti, ktorá sa im naskytla. Takíto podnikavci, ktorí vedia nájsť spôsob, ako obísť pravidlá, tu vždy boli, sú a asi aj budú… Bohužiaľ, riešenie situácie nie je jednoduché, pretože by bolo potrebné zalátať viacero medzier na rôznych úrovniach. Ale, keby sa chcelo, dalo by sa. Zatiaľ mám pocit, že sa veľmi nechce.
Keďže aj vy sami ste sa rozhodli pre legálnu cestu, prečo je podľa vás lepšie nakupovať od niekoho, kto sa tomu venuje oficiálne?
Spýtam sa: „Keď idete do reštaurácie, kto chcete, aby vám navaril? A v akých priestoroch?“
U nás sa nejako rozšírilo presvedčenie, že výroba kozmetiky je jednoduchá, že to zvládne každý. Do určitej miery je to aj pravda, máme tu internet, rôzne kurzy, knihy. Záplava informácií, receptov, návodov, predajných portálov s predajom kozmetických surovín… Jednoduché. Stačí „navariť“.
Jedna z požiadaviek, aby sa mohol výrobca zoficiálniť, je patričné vzdelanie. Opodstatnené. Nech je mi odpustené, ale zastávam názor, že bez adekvátneho vzdelania je to len o zmiešavaní ingrediencií. Ak chcem pripraviť bezpečný, účinný produkt, musím ingredienciám a ich vzájomnej súhre v produkte rozumieť. Keď viem, aký produkt chcem pripraviť, musím ovládať jeho vlastnosti, chápať, čo s čím ide, a čo nie, a pod. Neviem sa zbaviť pocitu, že tu vládne akási sympatia s výrobcami, ktorí sa „dovzdelávali za chodu“.
A ak to už niekto s produkciou kozmetiky myslí vážne, nemôže nevziať do úvahy fakt, že jeho výrobky budú používať iní ľudia. Práve, preto by mal mať výrobňu. Nielenže ju vyžaduje legislatíva, ale pocit zodpovednosti, by mal výrobcu viesť k tomu, aby mal adekvátny pracovný priestor. Na druhej strane chápem, že kupujúci nie vždy dokáže odhadnúť, s akým typom výrobcu má dočinenia a mnohí ani len netušia, že výroba kozmetiky podlieha určitým pravidlám.
Na záver konečne odpoveď na otázku: Ak sa nakupuje od výrobcov kozmetiky, ktorí dodržiavajú pravidlá, kupujúci dostáva kvalitný produkt vyrobený v odpovedajúcich podmienkach. Podporuje tak ľudí, pre ktorých je táto práca zamestnaním a nie iba spôsobom ako sa zabaviť, privyrobiť si.
K záveru už len posledná otázka. Aké sú vaše plány do budúcna? Prezraďte, nech vieme čo nové vás čaká. 🙂
Naše plány som trochu už naznačila. Pracujeme na novej produktovej línii GAIA. Jedná sa o luxusnú kozmetiku, ktorá sa v princípoch zhoduje s terajšou JudaJakobou, to sa nemení. Bude však aktuálnejšia, viac odzrkadľovať súčasnú dobu, dnešného človeka a jeho potreby. Začíname s pleťovými olejovými sérami a pleťovými olejmi, ktoré nesú silnú pečať starej značky, ale už sú v novom zmodernizovanom prevedení. Takže sa máte naozaj načo tešiť.
Nahliadni aj na ich facebook
Ďakujem za rozhovor s maminou značky JudaJakoba a pomaly sa presuňme aj k tomu, čo vás najviac láka k spomínanej súťaži, ktorú sme si pre vás dnes pripravili. JudaJakoba sa rozhodla vám darovať ich čerstvú novinku luxusnej produktovej línie GAIA, a to rozjasňujúce a tonizujúce pleťové olejové sérum tónus. Tentokrát bude súťaž opäť výnimočná, keďže bude trvať presne 2 adventné dni a budete musieť zodpovedať obe otázky. Výhercom bude ten koho vyžrebujem a bude mať obe odpovede správne 🙂 Dnes tu máme 2. otázku, ktorú musíte zodpovedať.
Ako sa volá zložka v tomto olejovom sére, ktorá je považovaná za jeden z najsilnejších antioxidantov?
Hľadajte u JudaJakoby správnu odpoveď a napíšte ju do komentára. Nezabudnite pripísať svoj mail aby som vás mohla kontaktovať. 🙂 Nezabúdajte, že musíte mať zodpovedané obe otázky na to, aby ste boli zaradení do súťaže.
S výsledkom budete oboznámený 13.12. a nájdete ho tu na konci príspevku.
SÚŤAŽ UKONČENÁ!
Výherca: Katka D. – Gratulujem!
Milan Štefan
15. decembra 2018 at 13:45Má jemne oranžovú farbu, čoMá jemne oranžovú farbu, čo je spôsobené šípkovým olejom je spôsobené šípkovým olejom
Katarína Ondrušova
13. decembra 2018 at 23:28Astaxantín
Mária
13. decembra 2018 at 22:45Astaxantín
Renka
13. decembra 2018 at 22:21Je to Astaxantin..patri medzi karotenoidy a je povazovany za jeden z najsilnejsich antioxidantov. V pletovom olejovom sere je pouzity prirodny astaxantin vo forme vytazku sladkovodnej riasy Haematococcus pluvialis.. 🙂
Zuzana Úradníková
13. decembra 2018 at 21:32Astaxantín?
Andrea
13. decembra 2018 at 20:50Astaxatín ?
Lucia K.
13. decembra 2018 at 20:32Je to astaxantin
Anna P
13. decembra 2018 at 20:17Vo výrobku je použitý prírodný astaxantín vo forme výťažku sladkovodnej riasy.
Janka Kol
13. decembra 2018 at 20:13Astaxantín
Silvia Decsiova
13. decembra 2018 at 18:58Je to astaxantin
Kamil
13. decembra 2018 at 17:15Astaxantín
Janka G.
13. decembra 2018 at 16:43Astaxantín
Martin K.
13. decembra 2018 at 16:01Astaxantín
Zuzana
13. decembra 2018 at 14:05Astaxantín
Diana
13. decembra 2018 at 13:59Astaxantín
Naďa
13. decembra 2018 at 13:24Astaxantín
Michaela
13. decembra 2018 at 13:19Je ním Astaxantín, je považovaný za jeden z najsilnejších antioxidantov 🙂
Eva Páleníková
13. decembra 2018 at 12:55Astaxantín
Erika
13. decembra 2018 at 12:28Astaxantín
Petra
13. decembra 2018 at 12:13volá sa Astaxantín
Ivana
13. decembra 2018 at 11:07astaxantín vo forme výťažku sladkovodnej riasy Haematococcus pluvialis
Diana L.
13. decembra 2018 at 10:48Astaxantín
d.ludrovcova@gmail.com
Lucia
13. decembra 2018 at 10:42Astaxantín patrí medzi karotenoidy a je považovaný za jeden z najsilnejších antioxidantov. 🙂
Dada
13. decembra 2018 at 10:24prírodný astaxantín vo forme výťažku sladkovodnej riasy Haematococcus pluvialis
Petronela
13. decembra 2018 at 9:50Astaxantín
Denisa Štefancová
13. decembra 2018 at 9:47Astaxantín – vo výrobku je použitý prírodný astaxantín vo forme výťažku sladkovodnej riasy Haematococcus pluvialis
marika
13. decembra 2018 at 9:46Astaxantín patrí medzi karotenoidy a je považovaný za jeden z najsilnejších antioxidantov. Vo výrobku je použitý prírodný astaxantín vo forme výťažku sladkovodnej riasy Haematococcus pluvialis.
Petra Lacková
13. decembra 2018 at 9:30Astaxantín 🙂
Janka K.
13. decembra 2018 at 8:55Astaxantín
Domi K.
13. decembra 2018 at 8:54Astaxantín 🙂
Linda D. K.
13. decembra 2018 at 8:42Je to astaxantín – patrí medzi karotenoidy a v pleťovom olejovom sére GAIA tónus je použitý prírodný astaxantín vo forme výťažku sladkovodnej riasy Haematococcus pluvialis.
Katka
13. decembra 2018 at 7:44Astaxantín
Karin
13. decembra 2018 at 7:28Astaxantín
Katarína Kissová
13. decembra 2018 at 7:21Astaxantín
Táňa
13. decembra 2018 at 6:27Astaxantín
Táňa
13. decembra 2018 at 6:27Astaxantín
Renka
13. decembra 2018 at 0:24Astaxantín – patrí medzi karotenoidy a je považovaný za jeden z najsilnejších antioxidantov. Vo výrobku je použitý prírodný astaxantín vo forme výťažku sladkovodnej riasy. Haematococcus pluvialis