metóda čistenia pleti olejom

7. deň – adventný kalendár prírodnej kozmetiky

Mikuláš je za nami a dnes pokračujeme 7. dňom prírodného adventného kalendára opäť so slovenskou kozmetickou značkou Modrou púpavou. Všetci, čo ste predchádzajúci článok nečítali, tak si môžete nižšie prečítať krátky rozhovor a tí z vás, čo to už boli včera šup ho na súťažnú otázku. Hlavne nezabúdajte, že súťaž prebieha 3 adventné okienka a na to, aby ste sa zapojili do súťaže musíte zodpovedať všetky 3 otázky správne. Preto sledujte pozorne aj zajtrajší deň.

Kto to je?

Modrá púpava je značka prírodnej kozmetiky, ktorú založili súrodenci Elena a Peter. Dnes fungujú ako rodinná firma v Banskej Bystrici už 6. rok. Vyrábajú pleťové oleje, prírodné krémy so zaujímavými účinnými zložkami (vlastné rastlinné extrakty, slimačí sekrét, astaxantín), bylinkové kúry a balzamy, aromabalzamy, dezodoranty a ďalšie prírodné výrobky.

Identitu Modrej púpavy vymedzuje hnutie Slow Beauty, ktorého hlavnými princípmi sú príroda, udržateľnosť a wellness. Filozofia tejto „nenáhlivej krásy“ učí používať kozmetiku vedomím spôsobom: zamýšľať sa nad jej zložením, spôsobom výroby aj dopadom na okolitý svet. Vyzdvihuje prirodzenosť, sebaakceptáciu, je teda aj o vnútornej harmónii, či pohode. Vonkajšie výsledky sú potom prirodzenejšie a trvalejšie 🙂

Rozhovor:

Existuje mnoho oblastí lokálnych produktov. Prečo práve prírodná kozmetika, čím vás chytila za srdce?

Vlastne to ani nebol nejaký vedomý výber. Nejako nás – aj s bratom – život k tomu nasmeroval. Najprv sme predávali „slimačie“ krémy, ktoré sme dovážali zo zahraničia – vybrali sme si ich kvôli ich účinnosti a unikátnosti. Čoraz viac sme sa zaoberali zložením kozmetiky a začali nám niektoré zložky prekážať. Brat sa sústredil na vývoj nášho vlastného – čisto prírodného – „slimačieho“ krému bez diskutabilných zložiek. Ja som zase „objavila“ kozmetický potenciál kvalitných rastlinných olejov a neskôr aj nekomerčných bylinkových extraktov, ktoré – ak sú urobené poriadne – sú naozaj zázračné (kedysi v minulosti sme to vedeli, len sme potom na to v tejto pretechnizovanej dobe nejako pozabudli).

Oboch nás skúšanie rôznych foriem a kombinácií účinných prírodných látok dlhodobo baví a baví nás aj hľadanie informácií, teórií a výskumných zistení v knihách či odborných článkoch. Neviem si predstaviť, že by som robila niečo iné, v tomto som sa naozaj našla.

Bolo náročné dostať sa až do tejto podoby, tj. fungujúcej značky? Koľko rokov vám to trvalo?

Kedy sa dá značka považovať za fungujúcu? 🙂 My sa postupne vypracúvame už 6. rok a stále je kam ísť. Rozvíjame sa takým tempom, aké sa nám dá zvládnuť bez úverov a pôžičiek (obaja s bratom máme rodiny, deti, tak aby sme ich existenčne neohrozili), teda na čo si Púpava dokáže zarobiť sama.

No a náročné je to primerane, asi ako každá práca, ktorú človek robí poctivo. Momentálne to vnímam tak, že náročnejšie a stresujúcejšie je skôr ustáť rozmach značky, ako rozbehnúť ju v jej začiatkoch. A o 5-10 rokov to možno zase budem vidieť inak

Keď už sme pri tej výrobe. Koľko trvá taký proces uvedenia nového produktu na trh? Je to pre vás technicky náročné?

Je to veľmi individuálne – závisí od druhu výrobku a často aj od šťastia. Zahŕňa to naštudovanie, skúšanie rôznych verzií, testovanie účinkov a stability, vychytávanie múch, dolaďovanie vôní… Keď sme s výrobkom spokojní, ide sa schvaľovať. To už je viac-menej rutina: posielame vzorky na špecializované pracoviská kvôli požadovaným testom, a ak je všetko v poriadku, znalec vypracuje tzv. hodnotenie bezpečnosti kozmetického výrobku, bez ktorého nie je predaj žiadnej kozmetiky legálny.

Na Slovensku ale aj v Česku je stále mnoho predajcov, ktorí nemajú svoj predaj kozmetiky zlegalizovaný. Aký je váš názor na túto skutočnosť?

Ja to neodsudzujem, veď aj my sme začínali kuchynčinou 🙂 Nech si každý robí podľa svojho uváženia – nakoniec, aj tak rozhodne zákazník, komu/čomu dá svoju dôveru a najmä, čo sa mu osvedčí. Pre samotného výrobcu má tiež „čierna“ výroba kozmetiky svoje úskalia. Ja osobne by som sa rozhodne nemenila s nikým, kto vyrába kozmetiku neoficiálne

Keďže aj vy sami ste sa rozhodli pre legálnu cestu, prečo  je podľa vás lepšie nakupovať od niekoho, kto sa tomu venuje oficiálne?

To je na diskusiu 🙂 Ak niekomu ide najmä o nízku cenu a má „svojho čierneho výrobcu“, ktorému verí, nemusí to považovať za lepšiu možnosť, najmä ak si neuvedomuje určité riziká vyplývajúce z neprofesionality a neznalosti. Oficiálni výrobcovia kozmetiky sú už z princípu drahší v porovnaní s tými neoficiálnymi – kvôli vyšším nákladom, ktoré majú na hygienickú prevádzku, všetky povinné testy, či odvody štátu (a nie sú to zanedbateľné čiastky).

Z hľadiska zákazníka je oficiálna prevádzka a výroba určite znakom dôveryhodnosti, aj keď v konečnom dôsledku závisí kvalita a bezpečnosť výrobkov vždy od konkrétneho človeka/ firmy (aj oficiálny výrobca, žiaľ, môže používať nekvalitné suroviny, syntetické vône, farbivá…, či ignorovať prípustné limity určitých zložiek). Ale, predsa len, ak je to pre niekoho oficiálna práca, nielen domáca „bokovka“, určite má väčšiu zodpovednosť za to, čo predáva. Nedodržiavaním hygienických štandardov a noriem by riskoval minimálne stratu oprávnenia vyrábať. Oficiálny výrobca má tiež – už len, preto čím všetkým si musí prejsť pri schvaľovacích procesoch – lepšie vedomosti o zdravotnej bezpečnosti kozmetických výrobkov. A v neposlednom rade, oficiálny výrobca prispieva (na rozdiel od „čiernych“ predajcov) aj k normálnemu fungovaniu našej domácej ekonomiky.

K záveru už len posledná otázka. Aké sú vaše plány do budúcna? Prezraďte, nech vieme čo nové vás čaká. 🙂

Chystáme sa (s pomocou profesionálnej grafičky) doladiť vizuálnu identitu našej značky (Púpava si to už zaslúži, bude to jej darček v Vianociam 😉 A samozrejme, nové, originálne výrobky sú v procese + ďalšie v našich hlavách, len sa nám musia trochu uvoľniť ruky, aby sme ich dotiahli do konečnej podoby. Začiatok roka 2019 bude teda pre našich zákazníkov a fanúšikov, ale aj pre nás samých, plný prekvapení 🙂

Nahliadni aj na ich facebook alebo instagram

metóda čistenia pleti olejom

Ďakujem za rozhovor zakladateľke Modrej púpavy Eni (RNDr. Elena Krátka), a pomaly sa presuňme aj k tomu, čo vás najviac láka k spomínanej súťaži, ktorú sme si pre vás dnes pripravili. Bude tentokrát 1. výnimočný, keďže bude trvať presne 3 adventné dni. Preto som si pre vás pripravila trochu zložitejší proces. Každý deň jedna otázka, výhercom bude ten koho vyžrebujem a bude mať všetky 3 odpovede správne 🙂 Dnes tu máme 2. otázku, ktorú musíte zodpovedať.

Neváhajte zapojte sa, lebo to naozaj stojí za to. Súťažíte totižto o set na čistenie pleti olejom. Počuli ste už o tejto technike? Je jednou z najzdravších a najprirodzenejších pre pleť. Každodenné čistenie pleti prírodným olejom (názorná ukážka vo videu) je naozaj nenáročný a pritom veľmi účinný TIP pre krásnu pleť. Okrem toho, že citlivo odstraňuje make-up, nečistoty a prebytočný maz, udržuje zároveň zdravú aj ochrannú bariéru pokožky, čím podporuje jej hydratáciu a zmierňuje rôzne kozmetické problémy.

 

Dnešná otázka pre zmenu súvisí s kozmetickým uteráčikom, ktorý nájdete v tomto sete.

Dnes mi napíšte do komentárov, aké rozmery má tento uteráčik. Správnu odpoveď nájdete na stránke Modrej púpavy. Nezabudnite pripísať svoj mail aby som vás mohla kontaktovať. 🙂

S výsledkom budete oboznámený 9.12. a nájdete ho tu na konci príspevku.

SÚŤAŽ UKONČENÁ!

Výherca: Jana K. – Gratulujem!

metóda čistenia pleti olejom

metóda čistenia pleti olejom

metóda čistenia pleti olejom

28 komentárov

  1. Milan

    13. decembra 2018 at 12:03

    Rozmery sú cca 16×15 cm

  2. Ivana

    8. decembra 2018 at 22:35

    Rozmer uteráčika je 16 × 15 cm

  3. Martin K.

    8. decembra 2018 at 11:20

    Rozmery sú cca 16×15 cm

  4. Jana Gajdošová

    7. decembra 2018 at 22:21

    Rozmer uteračika je 16×15 cm

  5. Milan

    7. decembra 2018 at 20:55

    Rozmery: cca. 16 x 15 cm

  6. Iveta Ondáková

    7. decembra 2018 at 19:03

    16 x 15 cm

  7. Jana

    7. decembra 2018 at 18:52

    Rozmery sú cca. 16 x 15 cm.

  8. Denisa Štefancová

    7. decembra 2018 at 18:37

    cca. 16 x 15 cm

  9. Dominika Lorencová

    7. decembra 2018 at 16:24

    cca 16×15 cm

  10. Dominika

    7. decembra 2018 at 15:44

    cca 16×15 cm 🙂

  11. Barbora H.

    7. decembra 2018 at 13:40

    16 x 15 cm ?

  12. Renka

    7. decembra 2018 at 13:17

    Rozmery: cca. 16 x 15 cm
    Obzerám si ho odvčera ?

  13. Katarína Ondrušova

    7. decembra 2018 at 12:53

    Cca 16 x 15 cm

  14. Eva Páleníková

    7. decembra 2018 at 11:17

    Uteráčik má rozmery cca. 16 x 15 cm.

  15. marika

    7. decembra 2018 at 9:44

    Rozmery: cca. 16 x 15 cm

  16. Diana L.

    7. decembra 2018 at 9:27

    Uteráčk má cca. 16 x 15 cm

  17. Erika

    7. decembra 2018 at 5:54

    Rozmery uteráčika sú cca 16x15cm.

  18. Michaela Kostiková

    7. decembra 2018 at 1:15

    Rozmery sú 16 x 15 cm

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.